wtorek, 15 lipca 2014

Czyżby udało się wreszcie

zerwać z wiszącą nade mną klątwą, która nie pozwalała mi skończyć żadnego dotąd zaczętego swetra ?
Eksperymentalny , ze starożytnej i bardzo rustykalnej mieszanki wełny, jedwabiu i lnu , pierwszy robiony od góry, właściwie bez projektu i wyliczanek, ale skończony :)
Nawet z grubsza pasuje na mnie, mimo że całkowicie rozminął się z zamysłem, który pojawił się w trakcie dziergania- miał być małym , krótkim, letnim sweterkiem do spódnicy, a po namoczeniu i wysuszeniu okazał się być długaśnym, obszernym swetrem- narzutką...
O dziwo, niespecjalna w robocie włóczka po wypraniu jest fantastyczna w dotyku , jeśli okaże się, że w noszeniu jest równie przyjemna, to może pokuszę się o sprucie swetrzyska i zrobienie takiego, jaki mi się marzył :) Na razie zostaje taki, jaki jest.
Na jego przykładzie widzę, ile się jeszcze muszę nauczyć, ale też , że wszystko jest dla ludzi i może swetry też będę umiała robić ? Długa i wyboista droga przede mną , ale pierwszy krok zrobiony :)


W ogródku zakwitły lilie, niesamowite są z tym swoim bezwstydnym przepychem , nie mają też sobie równych , jeśli wziąć pod uwagę trwałość kwiatów.


Wciąż jeszcze kwitną liliowce, słoneczniczki szorstkie, róże .


A ze zdobycznymi porzeczkami i jagodami powstało to:


Jagodzianki piekłam pierwszy raz i sprzyjało mi szczęście debiutanta (zazwyczaj pierwszy raz robione ciasta wychodzą mi znakomicie, potem bywa różnie...) i z całym przekonaniem polecam ten przepis. Są rewelacyjne ! Dałam trochę więcej jagód do środka, oprócz łyżki mąki ziemniaczanej do nadzienia dołożyłam łyżkę tartej bułki, a bułeczki przed pieczeniem posmarowałam mlekiem. Pychotki !
Chyba jednak tego swetra nie będę przerabiać na mniejszy...


6 komentarzy:

  1. Jak na krótki sweterek, to długi Ci wyszedł. Przymierzę się do bułeczek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, jakoś tak się rozpędziłam...Przed wypraniem był krótszy o dobre 30 cm :)
      Bułeczki polecam, są doskonałe !

      Usuń
  2. Jagodzianki wspaniale , sweter jest super i chociaz mial byc mniejszy,taka narzutka przydaje sie ogromnie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie, jeśli trzeba będzie zamaskować to i owo po jagodziankach :))

      Usuń
  3. Takie długie i luźne bluzki, a więc i swetry oraz narzutki są teraz bardzo modne, więc sweterek się udał, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, spróbuję się do niego przekonać, jak tylko trochę się ochłodzi, bo w tym upale raczej go nie wypróbuję :)

      Usuń